Zagrebački Holding
Hrvatski English
Mapa webaKontakt

Od planiranja kupnje i obroka do smanjenja otpada od hrane

04.10.2025. Tržnica Dolac ovaj vikend postala je središte edukacije posvećene smanjenju otpada od hrane. Edukativo događanje - Biraj zeleno dio je kampanje kompanije Nestlé pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede, a kojom se potiče građane na male, ali važne promjene u svakodnevici - od planiranja kupnje i obroka do odgovornijeg odnosa prema namirnicama i smanjenja otpada od hrane u kućanstvima. 



Ove godine, Biraj zeleno inicijativa je dodatno ojačana suradnjom s Prehrambeno-biotehnološkim fakultetom, čiji su stručnjaci educirali građane  o utjecaju otpada od hrane na okoliš i predstavili inovativni CO2 kalkulator - alat koji računa utjecaj na okoliš kroz prehrambene navike. 

Poseban dio edukacije na Dolcu bio je vezan uz razliku između oznaka „upotrijebiti do“ i „najbolje upotrijebiti do“ na prehrambenim proizvodima. Mnogi građani ne prepoznaju razliku što često dovodi do nepotrebnog bacanja hrane. „Upotrijebiti do“ označava krajnji rok sigurnosti proizvoda, dok „najbolje upotrijebiti do“ označava preporučeni rok kvalitete - hrana je često sigurna za konzumaciju i nakon tog datuma, uz uvjet da je pravilno čuvana i uz prethodnu procjenu organoleptičkih svojstava, izgleda, mirisa i okusa.



Veliku pažnju privukao je chef Mario Mandarić, ambasador inicijative, koji je uživo pokazao kako pripremiti ukusan obrok uz što manje otpada hrane. Posjetitelji su mogli isprobati jelo koje je pripremio zajedno s državnim tajnikom Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva Zdravkom Tušekom i članicom Uprave kompanije Nestlé Adriatic Atanom Škalko, sudjelovati u edukativnoj memory igri i dobiti praktične savjete kako pametno kuhati i što s ostacima hrane. Chef Mandarić je još jednom dokazao da  kuhanje sa što manje otpada nije komplicirano - uz malo kreativnosti i inspiracije, svatko može doprinijeti boljem sutra.



Cilj je smanjiti otpad od hrane za 30 % do 2028. godine. Budući da većina otpada od hrane nastaje upravo u kućanstvima, edukacija građana ostaje ključni fokus inicijative Biraj zeleno. Male promjene u svakodnevnim navikama - poput boljeg planiranja obroka, razumijevanja oznaka na proizvodima i kreativnog kuhanja - mogu imati velik utjecaj. Sve to vodi prema cilju inicijative: više ljubavi, manje otpada od hrane.